Jan 26, 2011

Masakan campak campak.

.
Dah takyah nak garu kepala,garu dahi,garu hidung aku tau korang ada resdung.Takyah jugak cari maksud masakan campak campak kat kamus dewan kamus sivil.Sampai ko dah tua pun,takdanya korang nak jumpa maksud perkataan ni.

Hari ni aku terpaksa masak untuk buka puasa tadi.Sebab mak aku takda kat umah.Aku ni jangan cakaplah,dah lama tak masak.Dan aku ni bukan jenis yang menolong sangat mak kat dapur tapi tak beerti aku tak tolong mak aku eh.Aku jarang tolong masak sebab mak aku jenis yang memang buat kerja cepat.Memang laju,selaju korang dan korang pergi shopping.Eh eh takyah sembunyi aku tauuuuuuwww.

Disebabkan aku ni jenis yang bukan menghafal sesuatu resepi,aku bila masak aku main campak je la semua bahan yang aku jumpa kat petiais.Memang parah lah future husband aku nanti.Pftttttttt.Menggelabah future husband konon.Kihkih.

Ni haaaa hasil masakan campak campak aku.

MASAKAN PERTAMA
DENG..DENG..DENG..
=
=
=.

Nama masakan:Telur hitam legam bangla pun tak hitam macam ni.

MASAKAN KEDUA
DENG DENG DENG
=
=
=
Nama masakan:Sayur sawi masak air banyak aku tau la kat umah kau air banyak.

Rare tak nama masakan aku?Rare tak rare.Asalnya masakan pertama tu aku nak masak telur masak kicap tapi taktau apa masalah dengan skill masakan aku sampai jadi hitam legam macam tu.Grrr.Yang masakan kedua tu pulak air terlampau banyak sampai rasa pun tawar aku nak rasa time masak tengah puasa.Ekelehhh..

Tiba-tiba tadi lepas aku dah habis masak,ayah aku balik bawak balik lauk.Atoiiiiiaiii.Dah masak da,ayah aku bawak balik lauk.Memang banyak la lauk buka puasa tadi.

Lauk:Tomyam
sayur kailan masak ikan masin
Paprik.

So dapat bayangkan betapa kenyangnya aku? Terlebih-lebih lauk tadi.Takpe2,buat lauk untuk sahur besok.Yeahh!Besok puasa lagi.Ada ciri2 isteri idaman tak?Pftttttt masak pun tak lepas ada hati nak jadi isteri idaman.Pooodahhhh betei.


4 comments:

Cik Liyana said...

bagus lah tuh...hihi ingat telur hitam tadi tuh mee goreng kicap ke hape..puas dok pikir rupanya telur...hihihi Alah lama2 nty boleh jadi chef lah!

syafiqah ezam shah said...

cik liyana:mee goreng kicap??hehe.sedap tu:)Haha.insyaAllah

cik lya said...

wah..dah pandai masak..pasni leh mskkan tuk akk lak hihi

syafiqah ezam shah said...

cik lya:pandai bendanya kak.Hancuss jadinya..haha

What i eat in a day for weight loss

On previous post, I talked about what i did to lose weight. This time, I'm going to show you guys what i eat in a day and what food I av...