Oct 28, 2010

Penting ke SAHABAT?

Korang mesti pernah bergaduh dengan sahabat korang kan?Tipulah kalau tak pernah.Mesti time bergaduh tu rasa macam nak baling bom kat rumah dorang ke atau tak tembak pakai shotgun ke.*ok aku melebih.Tapi korang mesti akan rasa rindu kat kawan korang tu balik.Bagi aku sahabat tu penting dalam hidup aku.Kalau tak aku pergi ke sekolah,duduk sorang2 takde kawan lepas tu muka toye.Tau muka toye?Tak tau pergi buat eksperimen mcm mane muka toye.

Aku selalu bergaduh dengan kawan aku.Rasa macam hiba gila lepas tu dalam hati ngomel 'aku taknak kawan kau lagi.Jangan harap aku nak maafkan kau seumur hidup aku'.Tapi,last2 sekali mesti berkawan balik.

Mesti diantara korang yang rasa tak perlukan SAHABAT dalam hidup korang tapi bagi aku korang silap.Mungkin satu hari nanti bila korang susah,seseorang insan yang bernama SAHABAT yang tolong korang.Mungkin.Sebab tak semua manusia kat dunia ni tak berhati perut ye tak?Ye tak?Ye tak?*angguk cepat!

Tanpa sahabat aku akan rasa sunyi.Walaupun selalu gaduh tapi itu yang seronok kan?Nanti bila dah tua nanti*cehh pandang masa hadapan nampak? boleh main game imbas2 kembali ye tak?HAHA

Tapi,kadang kadang bukan semua orang kita boleh jadikan SAHABAT.Bak kata mak aku.kalau kita kawan dengan orang yang jual minyak wangi,kita akan wangi.Tapi kalau kita kawan dengan orang kerja jual arang,kita akan bau arang.Berhati hatilah dalam memilih SAHABAT.Sedangkan adik beradik pun boleh main tikam 30 sen tu eh eh silap tikam belakang laa inikan lagi SAHABAT yang bukan darah daging kita.

SAHABAT la tempat aku luahkan perasaan,tempat aku mengumpat*astaga,tempat aku pinjam tisu lap hingus bila selsema*nampak sangat aku kedekut nak beli tisu.HAHA.So SAHABAT penting bagi mak ye anak anak.HAHA.

Sayang korang.!T_T

2 comments:

Anna Boleyn said...

kawan2 suka duka bersama susah nak cari. tp klu dpt best kan.. :)

syafiqah ezam shah said...

@Anna Boleyn
memang susah nak cari tapi harap dapat jumpa la kan?